„Regitros“ kelias: kaip lygybė, įvairovė ir pagarba kiekvienam tampa kasdienybės dalimi
Šiuolaikinėje visuomenėje įmonių sėkmę vis dažniau lemia ne tik teikiamų paslaugų kokybė ar efektyvumas, bet ir gebėjimas atliepti visų žmonių poreikius – nepriklausomai nuo jų amžiaus, fizinių galimybių, tautybės ar įsitikinimų. Lygybės, įvairovės, socialinės atsakomybės principų įgyvendinimas tampa kertiniu akmeniu, formuojant etišką ir ilgalaikiu pasitikėjimu paremtą organizacinę kultūrą. Šie principai ypač svarbūs viešajame sektoriuje, kur kiekviena įstaiga atlieka ne tik praktinę misiją, bet ir kuria visos valstybės įvaizdį.
„Regitra“, kasmet aptarnaujanti apie 1,5 mln. klientų, supranta, kad pagarba žmogaus įvairovei yra daugiau nei formalumas – tai būtinybė. Klientų aptarnavimas, pagrįstas lygybe ir empatija, formuoja palankų visuomenės požiūrį ne tik į pačią įmonę, bet ir į visą viešojo sektoriaus kokybę. „Regitros“ iniciatyvos rodo, kad įvairovė nėra iššūkis – tai galimybė augti ir kurti stipresnę, jautresnę bendruomenę tiek darbuotojams, tiek klientams.
Prieinamos paslaugos visiems – nuo senjorų iki žmonių su negalia
Lygybė prasideda nuo smulkmenų – nuo to, kaip lengvai klientas gali suprasti paslaugos esmę, kiek paprasta ir patogu jam ją gauti. Vienas pavyzdžių – „Regitros“ sprendimas žmonėms, turintiems disleksiją, sudaryti galimybę teorijos egzaminą laikyti su vertėju. Tai ne tik padeda sumažinti egzamino stresą, bet ir užtikrina, kad visi klientai, nepaisant savo skaitymo gebėjimų, turėtų vienodas galimybes.
Kita svarbi sritis – pagalba vyresnio amžiaus žmonėms. Suprasdama, kad skaitmeninės paslaugos vyresnio amžiaus klientams gali būti iššūkis, „Regitra“ dalyvauja projekte „Skaitmeninis dešimtmetis: nė vienas nėra pamirštas“. Šios iniciatyvos metu įmonės ambasadoriai dalinasi žiniomis apie elektronines paslaugas, padeda senjorams įgyti skaitmeninių įgūdžių, kad šie galėtų jaustis visaverčiais skaitmeninės visuomenės nariais.
„Suprantame, kad elektroninės paslaugos yra neišvengiama ateitis, tačiau vyresnio amžiaus žmonėms yra sunkiau prie to prisitaikyti, dažnai jie tampa priklausomi nuo savo artimųjų ar kaimynų. Siekiame išmokyti juos šių reikalingų įgūdžių, kuriuos vėliau galės pritaikyti ir užsisakant kitų įmonių paslaugas bei jaustis pilnaverčiais visuomenės nariais“, – pasakoja R. Kastanauskienė, „Regitros“ Žmonių ir kultūros vystymo skyriaus vadovė.
Kultūrinė įvairovė ir pagarba – pagrindas tarptautinei patirčiai
Didėjant migracijai ir įvairių kultūrų atstovų skaičiui Lietuvoje, organizacijos vis dažniau susiduria su iššūkiu – kaip teisingai ir pagarbiai aptarnauti klientus iš skirtingų kultūrinių bei religinių aplinkų. „Regitra“ – viena iš pirmųjų institucijų, su kuria susiduria iš užsienio atvykę žmonės, todėl jos vaidmuo formuojant pirmąjį įspūdį apie šalį yra ypač svarbus.
Šių metų pradžioje visa „Regitros“ organizacija dalyvavo paskaitoje apie kultūrinius skirtumus, kuri buvo skirta ne tik didinti darbuotojų sąmoningumą, bet ir ugdyti gebėjimą reaguoti į stereotipus, piktus komentarus ar kitokį nepagarbų elgesį. Buvo nagrinėjami įtraukaus bendravimo principai bei saugios darbo aplinkos kūrimo būdai, kuriuose kiekvienas klientas jaustųsi išgirstas ir vertinamas.
„Kultūrų įvairovė – tai ne iššūkis, o turtas, kurį turime išmokti priimti. Būtent todėl pradėjome organizacijoje švietimą šia tema – norime, kad mūsų darbuotojai gebėtų teikti kokybiškas paslaugas visiems klientams, o kartu mokėti tinkamai reaguoti ir tais atvejais, kada su jais elgiamasi neetiškai“, – sako R. Kastanauskienė.
Lygybė ir kolegų kabinete, ir vadovų lygyje
Įvairovė ir įtrauktis – ne tik apie klientus, bet ir apie darbuotojus. Viena iš reikšmingiausių „Regitros“ iniciatyvų – dalyvavimas tarptautinėje „DuoDay“ akcijoje, kurios metu įmonės vienai dienai priima žmones su negalia į savo darbo aplinką. Tokiu būdu jie gali susipažinti su profesinėmis galimybėmis, o įmonės – su talentais, kurie dažnai lieka nepastebėti.
Ne vienerius metus „Regitros“ darbuotojai įvairiuose padaliniuose dalyvauja „DuoDay“ veiklose, o vienas sėkmės pavyzdžių – Jolanta, kuri po dalyvavimo projekte tapo darbuotoja. Tai rodo, kad trumpa pažintis gali virsti partneryste, jei darbdavys yra atviras pokyčiams ir galimybėms.
„Šiuo įsitikinimu vadovaujamės ne tik dalyvaujant iniciatyvose, bet ir organizuojant vidinius renginius, tokius kaip paskaitos apie lyčių stereotipus, neuroįvairovę. Šiame kontekste aptariami nematomi lūkesčiai, kurie dažnai riboja profesinius pasirinkimus, bendravimą ir sprendimų priėmimą, o svarbiausia – kaip jų atsisakyti. Džiaugiuosi, kad jau nemaža dalis valstybės valdomų įmonių kartu su atsakingu verslu tampa pavyzdžiu lygybės, įvairovės ir įtraukties temose“, – sako R. Kastanauskienė.
Lygybės, įtraukties ir įvairovės skatinimas – tai ne vienadienės akcijos ar pažadai. Tai nuosekli strategija, kuri kuriama per švietimą, sąmoningumą ir realius pokyčius organizacijos viduje. Tokią strategiją diegianti „Regitra“ siekia būti ne tik efektyvia paslaugų teikėja, bet ir socialiai atsakinga bendruomene, kurioje vietos užtenka visiems.